SMAKTESTER

Vi säkerställer smakupplevelsen hos din tilltänkta målgrupp.

En trygg partner för dig inom livsmedelsbranschen.

Kontakta oss idag!

Fill out this field
Fill out this field
Ange en giltig e-postadress.
Fill out this field
Fill out this field

Vi arbetar med livsmedelsföretag som vill utveckla och marknadsföra sina produkter.

 

Vadis Research | Referenser smaktester

Se några kundcase.

 

Så här genomför vi ett smaktest

 

Vadis Research - Smaktest

1. Behovsanalys. Ska du utveckla en helt ny produkt? Eller vidareutveckla en befintlig produkt? Eller vill du säkerställa smaken på en befintlig produkt i jämförelse med dina konkurrenter. Vi börjar alltid med att göra en behovsanalys för att tydliggöra de beslut som undersökningen ska ge underlag till.

2. Studiedesignen. Baserat på behoven bestämmer vi vilken studiedesign som är bäst lämpad. Ska vi genomföra ett blindtest? Eller ett s.k. Triangeltest för att se om konsumenter känner någon skillnad på befintligt och nytt recept? Eller ett kombinerat produktkoncept och smaktest med smakupplevelse baserat på kännedom om varumärke och produkt inklusive förpackningskommunikation?

3. Formulär. Vadis Research har standardiserade modeller för genomförande av smaktester som är en kombination av skalfrågor och frågor med öppna svar. De sensoriska variablerna innehåller både s.k. gillande-skalor och s.k, Just-About-Right (JAR) skalor som visar om det är för mycket, lagom eller för lite av något.

4. Svarsinsamling. Smaktestet kan genomföras i Vadis Researchs egen testlokal i centrala Malmö eller via in-hometester där konsumenter testar produkten i hemmiljö. Vi har även möjlighet att genomföra smaktester på andra orter.

5. Databearbetning och Analys. Datan sammanställs, bearbetas och analyseras. Vadis Research har egen referensbank som erhållna värden jämförs med och är en viktig del av analysen. Resultaten sammanfattas och leder till en rekommendation från Vadis Research. Vilket recept testar bäst och är det tillräckligt bra eller behöver det justeras och i så fall på vilket sätt?

6. Rapport & Presentation. Resultatet av undersökningen inklusive rekommendationer presenteras i en designad rapport. En personlig presentation ingår i leveransen.

 

EMVs framfart kräver mer innovation

 

Vadis Research - InnovationFörsäljningen av butikskedjornas egna märkesvaror stiger och EMV tar marknadsandelar på de traditionella leverantörsvarumärkenas bekostnad.

Fokus hos både politiker och konsumenter är på pressade priser, vilket ger EMVs naturliga konkurrensfördel ytterligare kraft.

På så vis är behovet för leverantörsvarumärkena större än någonsin att särskilja sina produkter från EMV. En hög innovationsgrad är ett sätt att motivera den prispremie som konsumenter får betala jämfört med EMV.

Vadis Research hjälper till att utveckla innovativa produkter som sticker ut från EMV och ökar din konkurrenskraft på marknaden.

Vi har särskild expertis inom livsmedel, inklusive smaktester, och kan hjälpa till med allt från kategoristudier och produktidéscreening till förpackningsdesigntester och prisanalyser.

Med vår hjälp kan du skapa produkter som uppfyller konsumenternas krav och ökar försäljningen av dina egna märkesvaror.

0
Års erfarenhet
1
Genomförda tester
1
Levererade projekt

Kontakta oss

Fyll i formuläret så återkommer vi till dig!
Fill out this field
Fill out this field
Ange en giltig e-postadress.
Fill out this field
Fill out this field
https://vadis.se/cloudbet-casino-review