Vadis Research - AttitydundersökningSveriges godaste bröd har varumärket Pågen

För ett livsmedelsvarumärke är det mycket vunnet om konsumenter förknippar varumärket med produkter som smakar gott. Det bygger på konsumenters egna smakerfarenheter, men varumärkesägare investerar också i kommunikation som förstärker uppfattningen att varumärkets produkter smakar gott.

En nyligen genomförd attitydundersökning i ett nationellt representativt urval av 1049 vuxna i den svenska befolkningen, visar att varumärket Pågen tydligt är det varumärke flest konsumenter tycker har det godaste brödet.

Frågeformulering: Om du tänker på påsförpackat bröd som säljs i butik, vilket varumärke tycker du har det godaste brödet? Resultat topp 4 (öppet svar):
1. Pågen 37 %
2. Polarbröd 12 %
3. Fazer 8 %
4. Skogaholm 5 %

Vi är mycket glada över resultaten och de är ett kvitto på att vi bakar de godaste bröden och är det starkaste brödvarumärket i Sverige, säger Sören Bruun Pedersen, marknadsdirektör på Pågen.

Av resultaten framgår också att uppfattningen om Pågen som Sveriges godaste brödvarumärke gäller oavsett kön och ålder.

Kontakta Vadis Research