Vadis Research - SmaktestSmaksäkra grytbaser från Blå Band

Inför lanseringen av det nya sortimentet av grytbaser på den svenska marknaden genomförde GB Foods ett kombinerat koncept- och smaktest hos Vadis Research. Resultaten visade stor bärkraft i sortimentet och även tydligt vilka rätter som svenska konsumenter tycker bäst om utifrån ett större urval tillgängliga rätter inom koncernen.

Våra grytbaser möter konsumenters behov av en middagslösning som går snabbt och enkelt att tillaga och ger en god smakupplevelse. Det är förstås en kvalitetssäkring för oss att veta att de produkter vi lanserar på den svenska marknaden är väldigt omtyckta och att vi har den bästa produktmixen i sortimentet, säger Malin Hult, nordisk marknadsdirektör på GB Foods.

I ett kombinerat koncept- och smaktest testas i praktiken konsumenters intresse för både prövoköp och återköp eftersom det också inkluderar smakupplevelsen. Lever produkten upp till förväntningar baserat på förpackningskommunikation och varumärke?

 

Kontakta Vadis Research