Vadis Research | Filmtest

Tjejen är grejen

En klar majoritet av vuxna svenska befolkningen har sett Felix reklamfilm för Osötad ketchup med flickan som fyller tallriken med mer och mer osötad ketchup. Ett filmtest hos Vadis Research visar att det är en mycket omtyckt reklamfilm som Felix gjort och som fungerar väldigt bra sett till både köpdriv och varumärke.

Vi har använt filmen sedan 2019 och har sett en mycket positiv effekt på både försäljning och varumärket Felix, säger Thomas Sjöberg marknadschef Felix på Orkla Foods.

Filmtestet visar att filmen är mer omtyckt bland de som sett filmen flera gånger vilket är en extra god egenskap hos reklamfilm. Det som främst uppskattas är humorgreppet med en charmig tjej i huvudrollen, men som samtidigt förmedlar önskat budskap om produkten.

Betydelsen av hög likeability för reklamfilm har visats i flera studier och den ökar sannolikheten för att konsumenter ser (hela) filmen flera gånger och fortsätter bygga en positiv relation till varumärket.

Kontakta Vadis Research